蛋白橘子醬

最近在搞TTT史汪
永遠的本命是POI和DW
很多文都被屏了 但以前的歐美影視同人都能在隨緣居找到 搞琴或以後的文都能在嗷三找到

Mystery of Love - Sufjan Stevens

我的天吶,Sufjan老師真的是詩人吧😭
無論是詞、曲還是編曲都那麼自然舒服,優美中帶著傷感,實在是太適合這部電影了!只聽歌就好想哭,如果看完電影再聽應該會有更加深的感覺。




歌詞(翻譯來自網易雲音樂):

Oh, to see without my eyes
闭上双眼   仍能清晰回忆起彼时

The first time that you kissed me
最初   那吻印下的时刻

Boundless by the time I cried
如今我的泪   却旖旎不至尽头

You built your walls around me
你高筑的围墙藩篱   隔阂你我

White noise, what an awful sound
白色噪音耳边充斥   多么聒噪

Rolling by Rogue River
罗格河   依旧冲荡着湍流不息

Feel my feet above the ground
我的双脚   还在这地面伫立

Hand of God, deliver me
上帝之手   能否救我于水火

Oh, oh woe-oh-woah is me
我想这就是我

The first time that you touched me
还沉湎   在那第一次彼此抚摸的瞬间

Oh, will wonders ever cease?
爱的渴望   会否终有一日消逝

Blessed be the mystery of love
所幸   还有爱的奥秘永留心间

Lord, I no longer believe
吾主   我再也不愿相信

Drowned in living waters
就让我溺亡   于那生命之泉
(出典于John chapter 4)

Cursed by the love that I received
为我收获的爱   收获更多的中伤

From my brother's daughter
为我兄弟的女儿哂笑

Like Hephaestion, who died
如那死去的赫斯费提翁

Alexander's lover
曾是亚历山大一生挚恋
(Alexander和Hephaestion的禁断之恋)

Now my riverbed has dried
如今我的河床   已然干涸

Shall I find no other?
此后   是否再找不到如你一般的人

Oh, oh woe-oh-woah is me
我想这就是我

I'm running like a plover
只剩得   飞鸟般无尽的奔跑翩跹

Now I'm prone to misery
现在   我开始困惑不解

The birthmark on your shoulder reminds me
你肩上的胎记   还次次提醒着我

How much sorrow can I take?
还有多少悲伤   我能够承受

Blackbird on my shoulder
黑鸟   落在我的肩上

And what difference does it make
这段情愫   到底有何不同不妥

When this love is over?
这场爱情   究竟何时已无疾而终

Shall I sleep within your bed
我还能   与你安眠于一张床榻上吗

River of unhappiness
为悲伤填满的河流

Hold your hands upon my head
把你的手   抚向我的额头

Till I breathe my last breath
直到我的最后一次呼吸   尘埃落定

Oh, oh woe-oh-woah is me
我想这就是我

The last time that you touched me
还沉湎   在那第一次彼此抚摸的瞬间

Oh, will wonders ever cease?
爱的渴望   会否终有一日消逝

Blessed be the mystery of love
所幸   还有爱的奥秘永留心间

评论
热度 ( 8 )

© 蛋白橘子醬 | Powered by LOFTER